duminică, decembrie 14

povestea unui fluture


A existat candva un fluture ratacit prin lumea noastra.Fluturele acesta era inconjurat de un strat subtire de fericire.Fluturele strain nu stia sa zboare.Avea aripile inghetate si nu putea sa dea din ele.Isi petrecea zilele pe nasucul unui copac dintr'un parc murdar.Fluturele avea si el o dorinta.Vroia sa invete sa zboare.Mii de copii treceau pe langa el si nimeni nu il vedea.Simtea singuratate si ura in acelasi timp.N'aveai cum sa nu'l adori atunci cand ii vedeai culorile de pe el.Dar niciodata nu te'ai intrebat "despre acest fluture gingas ce stiu?"
Un copil se intalneste cu el si sta de vorba."Micutul meu fluturas ce ai patit?"intreaba un copil cu ochii mari,negri.
"Nu stiu sa zbor micutule om.Nu am avut ocazia sa invat.Pana si aripile le am inghetate si stratul asta mic de fericire curand va disparea.Uite vine si Craciunul si eu il voi petrece iar pe copacul asta natang.In fiecare an e la fel.Nu cred ca voi mai rezista mult.Deja mi'e frig.Si simt cum incet-incet ingheata sangele in mine"
Ascultai cu atentie fiecare cuvant venind dinspre fluture.Si o lacrima iti va curge,nevinovata, usor pe obrazul rumen.Copilul asculta cu atentie si isi repeta fiecare cuvant in minte.
Erai suparat alaturi de acest fluture mic.Oamenii treceau si treceau pe langa el fara sa'i arunce nici macar cea mai mica atentie.Copilul acesta cu ochi negri a ramas langa el.S'a ghemuit langa copac,incet,si a inceput sa'si petreaca orele din an,acolo,alaturi de fluture.
Treptat cate un om se oprea si facea la fel.Se aseza langa fluture,ii asculta povestea,o reasculta in minte si se ghemuia usor langa copac.In fiecare minut din ora,un om va face asa.Se va ghemui langa copac si va asculta povestea fluturelui.



Duceai dorul fiecarei secunde departe de acest fluture.Chiar daca nu stiai de unde vine,daca are un nume,daca are si el casuta lui sau daca in vreo parte din lumea asta,cineva il cauta.Toti stateau si il priveau cum se chinuie.Micul fluturas plin de culoare se chinuie.Baietelul il va lua din copac.Il va lua,il va tine in brate si il va duce in podul din casa lui,asteptand primvara.
"Baietelul meu naiv si inocent.Nu ma lua din locul meu.E vremea sa'mi caut eu primavara mea.Nu intelegi micutule dar asa e viata."
"Dar fluturasul meu,lumea asta cruda asta vrea.Sa vada cum te chinui.Vrea sa vada cum te lupti cu lumea asta fluturasule.Tu trebuie sa zbori din floare in floare."
"Nu intelegi tu micutule.Am zburat deja din floare in floare.S'au plictisit si ele de mine.Undeva,o primavara noua tot ma asteapta."
"Dar lumea asta va vedea ca te'ai chinuit.Si iti va purta de mila."
"Lumea asta nu stie ce spune om mic si prost ce esti."
"Fluturasule,eu nu vreau sa pleci.Te voi duce intr'un colt din podul de sus al casei mele.Iti voi aprinde si un foc.Cum probabil nu fumezi fluturasule,focul va fi bun pentru caldura ta.Iti voi aduce si paturi sa te invelesc.Iti voi canta si cateva melodii fluturasule,pentru bucuria ta.Si apoi cand iti vei mai reveni,vom putea iesi in curte sa ne jucam.Imi voi aduce jucariile mele din camera si impreuna vom crea jocul nostru.Mami cand va vedea ca suntem obositi,ne va chema in casa fluturasule.Si ne va da sa mancam si sa bem ciocolata calda.La mine in curte ninge in momentul asta.Dar cand tu vei fi mai bine,va iesi soarele.Eu te voi iubi mereu fluturasul meu.Si la culcare,cand ne vom baga in pat,iti voi citi cate o poveste.La fel cum tu imi vei povesti in continuare,povestea ta."


Se opri.Si se apleca asupra fluturasului.Fluturasul inchise ochii pentru totdeauna.O lacrima calda curse din ochii copilului asupra fluturasului.Frigul a pus stapanire pe bietul fluturas micut.
"Micutul meu fluturas,oare te vei mai trezi?"

Un comentariu:

Romina spunea...

povestea asta e adorabila....
te-ai cam jucat cu pronumele mai sus...si adresarea fluturelui e cam ciudata-gen...face copacul natang:))
in rest e chiar frumoasa....mai ales intrebarea de final:D
succes in continuare

Cartoon Network Pictures, Images and Photos