miercuri, ianuarie 21

chitz-chitz(sau povestea domnului soricel)

Sunt un soricel pe gheata.Sunt pe patinoarul din Cismigiu.Invat sa patinez.Mi-am luat patine numarul meu si incet incet imi dau drumul pe gheata.
Nu stiu sa merg pe patine.E prima data.De ce nu stiu sa merg?Ceilalti soricei rad de mine si ma tachineaza.Daca nu reusesc sa invat sa patinez,cine ma va invata intr-un timp atat de scurt?
Pasesc pe gheata.Dau cu o patina si pe cealalta o tin in aer.Ma tin bine...parca sunt semne ca incep sa-mi dau drumul.Dar ce sa vezi? Cad.Si ma lovesc la una din aripi.Si doare si mi se face frig.Mi se face frig pentru ca stau pe gheata si afara ninge.Sunt si oameni pe gheata,dar nu cred ca ma vede cineva.Nimeni nu e interesat sa ajute un biet soricel.Sunt un prostut.
"Inceteaza sa mai fi prostut" mi-a spus cineva.
"Nu stiu sa merg...si taci,nu sunt prostut"
"Ba esti daca stai si nu iti invingi frica.Uita-te la tine.Nu esti bun de nimic.Ce e ala un soricel cu patine in picioare si care nu stie sa patineze?"
Ma ridic.Inca ma doare aripa.Incepe sa mi se faca cald de la atata frig.Inainte sa intru am baut o ciocolata calda.Numai ca din neatentie mi-a curs putina,si m-am murdarit pe piept.Acuma pot fi usor vazut de catre ceilalti.Pentru ca nu mai sunt doar un soricel alb,sunt si un soricel alb cu o pata de ciocolata pe piept (nu ma intelegeti gresit,dar nici nu am vrut sa ma curat)
Iar am cazut.Pentru a doua oara in doar jumatate de ora.Nu mai stau.Sunt hotarat sa ies.O sa incerc altadata.Si asa nu sunt bun.Nu stiu sa patinez si trebuie sa accept asta.Am dus patinele inapoi si mi-am luat si buletinul (de mentionat printre randurile astea ca eu sunt un soricel alb cu o pata de ciocolata pe piept care are buletin)
Ma duc la Mec.Am auzit ca fac niste nuggets gustosi si niste cartofi prajiti cu maioneza deliciosi.Imi iau 2 portii.Soriceii chiar daca nu ii vedeti voi,sa stiti ca mananca mult.Eu cel putin mananc masa de dimineata de 5 ori pana ma satur.Asta e ceasul meu biologic care tacaie spunandu'mi sa mananc.
Oricum,am terminat si cu Mecu.
Ma intorc la Universitate sa ma culc pe acoperis.Maine sunt hotarat sa incerc iar sa patinez si de data asta sa ma tin pe picioare.Ca doar nu sunt beat.
"Trece noaptea si vine a doua zi.Soricelul cum e incapatanat din fire,se intoarce in Cismigiu.Vrea sa se duca iar pe gheata ca sa invete o data pentru totdeauna sa patineze."
Am ajuns.Nu sunt obosit.Ba chiar am dormit foarte bine.E 9 dimineata.Si e bine.Pentru ca nu e nimeni pe patinoar si pot sa invat singur.N-am nevoie de ore de intrare sau de vreun bilet.Topai si intru singur.Imi pun patinele in picioruse.Incet incet incep sa dau din ele.Incerc sa-mi mentin echilibru.Era sa cad.Din nou.Dar nu mi s-a mai intamplat.Si frica incepe sa ma lase.Bat si din palme pentru a imprastia bucuria in jur.Doar copacii si celelalte pasari ma vegheaza.Ei sunt spectatorii mei.Singurii,de altfel.
Mi-am terminat orele de meditatii.Acuma ma pun pe iarba si incep sa citesc.O sa-mi astept ceilalti prieteni.Ca sa le arat ca mi-am invins frica.
Soarele va rasari.Dar palarioara mea cu funda rosie sta pe cap si ma fereste de raze.Am doar un copac si multe flori pe langa mine.O gargarita imi zambeste de printre flori si imi zice sa ma grabesc.Dar pentru ce sa ma grabesc? Oricum lumea sta.Lumea sta si se uita si asteapta ceva de sus.Eu nu ma grabesc.Eu stau.Si citesc.
Dar o sa plec.Precum pasarile.O sa emigrez.Dar nu stiu inca unde.Oricum domnul chitz chitz a invatzat sa patineze.
Ma duc acasa,la Universitate.

4 comentarii:

Andra Irena spunea...

deci e un soricel cu aripi...interesant...
daca tot a invatat soricelu sa patineze nu ma invata si pe mine?:)....
e foarte sweet povestioara..place:)

Crookshanks spunea...

@andra: nici eu nu stiam sa patinez.nu e greu.inchis ochii si gata.te invat cand mergem la patinuar daca vrei :)

Crookshanks spunea...

inchizi*

Andra Irena spunea...

chiar te rog:)

Cartoon Network Pictures, Images and Photos